În ultimii ani standardele privind emisiile autoturismelor au devenit din ce în ce mai restrictive, iar constructorii auto sunt nevoiţi să îşi alinieze producţia autovehiculelor după acestea. în consecinţă, asistăm la o cursă intensă pentru dezvoltarea unor tehnologii tot mai complexe ce au ca scop reducerea emisiilor poluante ale autoturismelor, chiar dacă asta înseamnă şi cresterea preţurilor autoturismelor.
Dar chiar dacă mai sunt aproape 2 ani până la trecerea la Euro 6, în curând va fi demarată conceperea lui Euro 7. Potrivit informaţiilor, acesta va adapta filtrele de particule prezente până acum doar pe motoarele diesel pentru motoarele pe benzină în scopul de a stopa difuzarea în atmosfera a unor particule cancerigene foarte fine.
Şi-au anunţat implicarea în acest proiect nume importante din industria auto precum PSA Peugeot Citroen, laboratoarele IRCELYON, Ifpen (organizaţia pentru cercetare şi inovaţie) şi Saint Gobain CREE. Aceştia vor colabora în următorii 3 ani pentru punerea în practică a acestei idei.
Teoretic, există două soluţii pentru realizarea acestui filtru pentru motoarele pe benzină. Prima este adăugarea unui al doilea catalizator pentru a filtra particulele, aceasta fiind şi varianta mai ieftină, dar în acelaşi timp şi cea mai dificil de realizat. Iar cea de-a doua constă în combinarea a două catalizatoare într-unul singur pentru o filtrare mai buna a gazelor şi a particulelor. Ulterior, testele vor decide care dintre cele două variante va fi aleasa pentru crearea motoarele Euro 7.